(Українська розробка, авторське право закріплене Рішенням Міністерства економічного розвитку та торгівлі України №3780 від 20.02.2018р.)
Оповіщення населення про надзвичайні ситуації — це доведення до населення сигналів оповіщення та екстреної інформації про небезпеки, що виникають при загрозі виникнення або виникненні надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру, а також при веденні військових дій або внаслідок цих дій, про правила поведінки населення та необхідність проведення заходів із захисту.
Інформування населення про надзвичайні ситуації — це доведення до населення через засоби масової інформації та іншими каналами інформації про прогнозовані та виниклі надзвичайні ситуації, вживані заходи щодо забезпечення безпеки населення і територій, прийоми та способи захисту, а також проведення пропаганди знань у галузі цивільної оборони, захисту населення та територій від надзвичайних ситуацій, у тому числі забезпечення безпеки людей на водних об’єктах, та забезпечення пожежної безпеки.
Поняття «система оповіщення»:
Організаційно-технічне об’єднання оперативно-чергових служб, спеціальної апаратури управління, спеціалізованого програмного забезпечення, засобів оповіщення, каналів зв’язку з метою доведення сигналів, інформації оповіщення або мовленнєвої інформації до оперативних чергових, посадових осіб, органів управління.
Стислий опис можливостей системи «ВІСТУВАННЯ_СВТ».
Можливості Системи.
— Екстрене сповіщення/Селекторний зв’язок одним кліком. Циркулярна та групова з можливістю одночасного проведення кількох нарад. Можуть бути циклічно запланованими.
— Оповіщення індивідуальне, групове, циркулярне в режимі реального часу, заздалегідь записані звукові файли або текстове.
— Робота з каналами передачі даних, аналоговими 2-х та 4-х провідними, радіо або супутниковими.
— Підключення абонентів та студій будь-якого територіального розташування.
— Вбудовані функції АТС (відеоконференцзв’язок на замовлення).
Інтерфейс програмного забезпечення дозволяє одночасно використовувати необхідну кількість сценаріїв підтвердження сигналів оповіщення (текстових та аудіо-записів) у циркулярному, груповому та індивідуальному режимах.
Вкладка аудіофайлів дозволяє завантажити голосові повідомлення (з пам’яті АРМ, сервера або ел.сирени) або записати їх з можливістю збереження та прослуховування як на комп’ютері, так і на телефоні, встановленому на робочому місці чергового.
Вкладка «Статистика» (історія) дозволяє переглядати всі журнали подій, пов’язаних із передачею (доведенням) оповіщень за день, тиждень та місяць будь-якого року. Для відображення результатів оповіщення кольори підбираються автоматично.
Вкладка із зображенням телефону (режим консоль) дозволяє оперативно зв’язатися з будь-яким з абонентів, підключених до системи, та, при необхідності, додавати до розмови інших абонентів зі списку, або доводити сигнал абонентам, які перебувають на зв’язку. Режим «Консоль» крім групових дзвінків дозволяє здійснювати індивідуальні дзвінки абонентів та поступово додавати будь-яку кількість абонентів до оповіщення/розмови.
Кількість сценаріїв («кімнат») може бути збільшена (200-300) і присвоєна керівникам для проведення ними власних нарад або якщо центральний блок управління (сервер) має наявність інтернет-доступу, після реєстрації на сервері отримати можливість здійснювати дзвінки, використовуючи послугу » SIP номер. Це дає можливість здійснювати дзвінки за умови визначення вашого IP за межами країни та забезпечити голосовим зв’язком віддалені офіси та виробничі чи адміністративні приміщення. Цей функціонал М.Б. ізольований від основного та використовуватися як публічний модуль.
Система «ВІСТУВАННЯ_СВТ» дозволяє організувати одночасні наради як циркулярні, так і групові. Підрозділи у разі масштабного підключення можуть проводити власні наради.
Роль пультів чергового, адміністратора, оператора можуть виконувати Notebook’s, планшети, смартфони, стаціонарні ПК, моноблоки з TouchScreen та інше.
Вкладка із зображенням конверта призначена для створення та обміну текстовими повідомленнями, у тому числі з використанням форми спеціального бланка як індивідуально, так і групі абонентів. Візуалізує вхідні повідомлення з відповідною колірною ідентифікацією ступеня секретності та статусом «отримання, відкриття, підтвердження», яка привертає увагу користувача.
Наступні вкладки призначені для ведення баз даних посад та організацій (органів управління).
Програмне забезпечення дозволяє підготувати голосові повідомлення як заздалегідь, так і з отриманням завдання на підтвердження розпорядження/сигналу (в режимі он-лайн) із прослуховуванням на телефоні/notebook/ПК, встановленому на робочому місці.
Крім того, програмне забезпечення дозволяє доводити розпорядження в режимі конференції з опитуванням кожного абонента щодо отримання розпорядження та порядку його виконання. Зазначена функція може використовуватися при постановці завдань по лінії оперативно-чергової служби групі абонентів, що значно скорочує час реагування на такі ситуації.
Для масштабування до системи підключається АТС і абоненти мобільних мереж, якщо використання GSM доцільно і дозволено.
У випадку, коли при отриманні повідомлення на телефон, одержувач не дослухав повідомлення або не зняв трубку, в історії повідомлень, що передаються, відображається відповідний статус і доведення сигналу оповіщення до таких абонентів може бути автоматично продубльовано необхідну кількість разів.
Також програмне забезпечення дозволяє надсилати текстові повідомлення в режимі реального часу як одному, так і групі абонентів, навіщо призначені відповідні вкладки.
Реалізовано можливість введення сигналів, вписаних у відповідні поля спеціального бланку. При цьому абоненти отримують лише відмітну групу, словникову та чотиризначну/п’ятизначну цифрову величину.Можливо використовувати відповідні форми письмових доповідей, що надаються по лінії оперативно-чергової служби, використовувати звірку чергових розпізнавальних груп, що використовуються для передачі встановлених сигналів в автоматичному режимі з надсиланням відповідних доповідей на адресу органу управління вищого рівня за підпорядкованістю.
Система дозволяє здійснювати запис усіх подій, пов’язаних із передачею повідомлень, програмувати перевірку системи в автоматизованому режимі без участі чергового з відображенням подій у журналі історії та інше.
Підключення до автоматизованої системи операторів стільникового зв’язку, відомчої та мережі PSTN (АТС) значно підвищує можливості автоматизованої системи оповіщення щодо здійснення у короткий проміжок часу оповіщення особового складу будь-якої організаційної структури чи населення шляхом надсилання відповідних повідомлень абонентам цих мереж. Доведення повідомлень, розпоряджень, сигналів (команд) може здійснюватися через відповідні аналогово-цифрові перетворювачі сигналу, цифрові та аналогові радіомережі, SMS-повідомлення та інше.
Можливості Системи дозволяють, у разі потреби, для здійснення оповіщення використовувати радіо, фізичні, НС та ТЧ-канали там, де відмова від їх використання неможлива.
Впровадження автоматизованої системи централізованого управління та оповіщення дозволить:
— звільнити інформаційно-телекомунікаційні вузли (вузли зв’язку) від зайвого навантаження за змістом та обслуговуванням застарілої апаратури оповіщення, засекреченого зв’язку та магістрального зв’язку;
— автоматизувати відповідні процеси на підготовку та доведення до певних організаційних структур розпоряджень (сигналів), підготовку, передачі та обробки підтверджень про їх одержання (у т.ч.письмових), що скоротить загальний час процесу оповіщення;
— забезпечити індивідуальне, групове та циркулярне доведення до певних організаційних структур розпоряджень (сигналів);
— використовувати можливості АТС для доведення розпоряджень (сигналів) у випадках, коли навантаження на відповідну транспортну мережу є неприпустимим (проведення заслуховувань, нарад з відеоконференцзв’язку тощо);
— документувати результати передачі (докази) розпоряджень (сигналів) з можливістю формування та друку звітів як після закінчення процесу передачі повідомлень, так і на вимогу на будь-якому етапі доведення розпорядження (сигналу), а також звільнить інформаційно-телекомунікаційні вузли (вузли зв’язку) від зайвої навантаження;
— забезпечити нарощування системи адміністраторами відповідного рівня з автоматизованого робочого місця;
— забезпечити оповіщення особового складу організаційних структур у позаслужбовий час.
Геоінформаційна система (ГІС)
спеціалізоване картографічно-аналітичне доповнення (на замовлення)
для СИСТЕМИ ВІДПОВІДІ «ВІСТУВАННЯ_СВТ».
Для візуального відображення працездатності елементів оповіщення використовуються відповідні верстви геоінформаційної системи (ГІС).
Можливості ГІС:
Орієнтовний набір шарів ГІС
ХАРАКТЕРИСТИКИ СИСТЕМИ СЕЛЕКТОРНИХ НАРАД І ПОВІДОМЛЕННЯ «ВІСТУВАННЯ_СВТ»
Специфікація системи:
Характеристики системи
Якщо час простою впроваджуваного рішення є критичним до роботи організації та потрібно його мінімізувати у разі збоїв устаткування, пропонується реалізація системи як отказоустойчивого (HA) кластера.
Основний сервер має дубльоване харчування та функцію Raid із гарячою заміною. Під замовлення може використовуватися стійкий до відмови кластер.
Система «ВІСТУВАННЯ_СВТ» будується автономно або інтегрується в мережі, що вже використовуються Замовником, і інтерфейси, поєднує в собі компактність і високу функціональність. Продукт має безліч опцій та додаткових можливостей, які забезпечують:
— ефективне використання вже здійснених інвестицій, що дозволяє уникнути необхідності повного оновлення обладнання за рахунок апаратної та програмної сумісності з будь-яким акустичним або іншим обладнанням зв’язку (АРІ та технічні засоби, які виготовляє підприємство «КСВТ»); інтеграція існуючого обладнання із новою системою;
— зменшення витрат на зв’язок та операційних витрат;
— зростання ефективності використання комунікаційного обладнання;
— екстрене інформування співробітників;
— підтримку провідних та бездротових каналів зв’язку (SIP & SIP-Т, GSM, радіо, ІЧ);
— застосування в різному оточенні — як у корпоративному (УАТС), так і в телекомунікаційному (транзитна станція);
— архітектуру мережі як централізовану, і децентралізовану (розподілену);
— централізоване адміністрування;
— гнучке налаштування платформ для перспективного розширення.
Передбачено підключення існуючих конференц-систем, аналогових пристроїв, ТЧ-каналів та іншого 4-х провідного обладнання за допомогою шлюзів «СВТ.IP-ТЧ». Стійки та пульти, а також наявні студії та конференц-системи отримують IP-адреси шлюзів «СВТ.IP-ТЧ» і можуть бути підключені до нарад як звичайні IP- абоненти.
Переваги «ВІСТУВАННЯ_СВТ»
Захист «ВІСТУВАННЯ_СВТ»
Нові технології найбільш схильні до впливу навколишнього середовища, в першу чергу — електронні пристрої, що управляють. Тому, крім найбільш використовуваних систем керування за допомогою GSM/GPRS/IP/радіосигналів/резервних через POCSAG або супутникові системи передбачається використання фізичних аналогових 2-х дротових телефонних пар (НС). Т.ч. забезпечується надійність та технічні переваги, що включають оптимальні функції та мінімальний ризик у разі відмови.
Захист від помилкового спрацьовування та несанкціонованого проникнення у систему оповіщення.
У якості гучномовців використовуються рупорні лінійні масиви далекої дії, сирени, гучномовці, тощо. Сирени з електроприводами здатні створювати тільки звуки, що осцилюють, або звуки з певними частотами. На відміну від них електронні сирени здатні відтворювати різні попереджувальні сигнали у всіх напрямках та транслювати повідомлення у реальному часі. За допомогою електронних сирен можна ефективніше попереджати населення, що проживає в областях, що наражаються на загрози, використовуючи потокове відтворення мовних повідомлень у реальному часі, сигнали тривоги або різні типи заздалегідь записаних оголошень.
Лінійні масиви і щелеві гучномовці
Системи оповіщення повинні передавати оператору інформацію щодо:
— готовність звукових генераторів,
— стан підсилювачів (УНЧ),
— Напрузі акумуляторів,
— параметри мережевого живлення,
— цілісності кабелів та рівень радіосигналу,
— працездатності гучномовця,
— температурі в шафах керування сиренами,
— несанкціонований доступ,
— локальному запуску блоку управління тощо.
ПРИКЛАДИ АРМ ОПЕРАТОРІВ І АДМІНІСТРАТОРІВ
Универсальність підключень.
У разі проведення телефонних та інших нарад Ведучому може бути надано пріоритет за допомогою функції «перебій». Якщо ведучий проводить нараду з телефонного апарату, щоб «закрити» всіх учасників, достатньо натиснути на тастатурі телефону цифру «3» (наприклад), для «відкриття» — цифру «1» (список команд DTMF- управління з телефонного апарату наведено нижче і м.б змінено за бажанням Замовника).
У комплекті з адаптером IP-ТЧ,
призначеним для узгодження мереж передачі даних (Ethernet) з аналоговими кінцевими пристроями (студіями, конференц-телефонами, будь-якими акустичними системами), що підключаються по 2-х та 4-провідним каналам тональної частоти (ТЧ) або фізичним лініям з отриманням віддаленими об’єктами IP-адреси у мережі, можливе узгодження каналів Ethernet з мікрофонною та звукопідсилювальною системами студій, пультами гучномовного зв’язку, віддаленими системами озвучування територій або контролерами телеметрії (лінійний рівень або ПЗМ/ПРД + 4,3/-13 dB і навпаки для систем ТУ-ТС-ТИ ), інш.
Доступ до нарад і функції оповіщення можливий:
— із внутрішніх (VPN) мереж клієнтів, шляхом набору короткого номера
— з ТФОП чи GSM шляхом набору публічного номера
— з мережі Інтернет по web-url або sip-url, у цьому випадку система зробить дзвінок на вказаний клієнтом номер.
Автозбір учасників Адміністрація та управління аудіоконференції здійснюється через web-інтерфейс + DTMF-управління (для аналогових та цифрових телефонних апаратів).
Список функціональних сигналів DTMF для аналогових телефонних апаратів:
* — Виклик файлу допомоги. Програється лише тому, хто його спричинив. При цьому абонент не чує, що відбувається у конференції.
# — Оператор зупиняє конференцію.
0 – закрити / відкрити свій мікрофон.
1 — Відкривання мікрофонів усіх учасників конференції (провідний).
2 – функція «Прошу слова». Файл програється всіма каналами. Після цього провідний конференція може надати учаснику можливість висловитися.
3 — Закриття мікрофонів усіх учасників конференції (провідний).
4 – зменшення гучності сигналу з конференції до абонента (↓ ПЗМ абонента).
5 – Блокування конференції від входу нових учасників (оператор).
6 — Збільшення гучності сигналу з конференції до абонента (ПЗМ абонента).
7 — Зменшення рівня сигналу від абонента до конференції (↓ ПРД абонента).
8 – Розблокування конференції для входу нових учасників (ведучий).
9 — Збільшення гучності сигналу від абонента до конференції (↑ ПРД абонента).
Попередні (аналогові та цифрові) версії встановлені: